poniedziałek, 14 grudnia 2015

przyprawa piernikowa (domowa)

.

     W tym roku postanowiłam zrobić własną przyprawę piernikową, taką domową. Sklepowe mieszanki przeważnie zawierają mąkę i kakao jako wypełniacze (i żeby tylko to!), więc stwierdziłam, że czas spróbować coś zamieszać samodzielnie.
     W internecie można znaleźć różne przepisy na mieszanki, a i tak najlepiej poeksperymentować dobierając takie składniki jakie najbardziej lubimy. Ja wybrałam bogatą recepturę z bloga Am mniam i jestem zachwycona! Oczywiście trochę pozmieniałam proporcje, ale generalnie starałam się trzymać przepisu. Jest aromatyczna, z wyraźną nutką cynamonu i gałki muszkatołowej. Pyszna.



PRZYPRAWA PIERNIKOWA
(przepis Magdy Gembackiej z bloga Am mniam)

50 g kory cynamonu,
15 g suszonego imbiru,
15 g kardamonu wyłuszczonego z łupin,
15 g goździków,
10 g gałki muszkatołowej,
5 g kolendry,
5 g ziela angielskiego,
5 g anyżku (w całości),
5 g mielonej wanilii,
1-2 g czarnego pieprzu lub kolorowego.


- korę cynamonu połamać na mniejsze części (można pomóc sobie młotkiem albo tłuczkiem),
- następnie włożyć ją z innymi przyprawami do młynka do kawy,
- zmielić na piasek,
- przełożyć do szklanego słoiczka, szczelnie zakręcić.

***
Ja pominęłam młynek do kawy, część przypraw już miałam zmielonych, a resztę utłukłam w moździerzu.
Odkąd zrobiłam domową przyprawę do pierniczków zadaję sobie tylko jedno pytanie...czemu nie zrobiłam tego wcześniej?! :)))

.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:)

Related Posts with Thumbnails