piątek, 21 sierpnia 2015

jajecznica z cukinią i cebulą

.

     Przyznam od razu, że od kilku lat generalnie nie jadam jajecznicy, przestała mi smakować, nie mam pojęcia dlaczego... Ale, od czasu do czasu, sprawdzam czy mi przeszło. Tym razem spróbowałam jajecznicy z cukinią i cebulą, którą usmażył mój mąż i (o dziwo!) nawet mi smakowała. :)))
     Do zrobienia takiego dania nie potrzeba szczególnych zdolności kulinarnych, ani dużej ilości czasu. Moi panowie zajadali się nią z wielkim apetytem i szczerze ją polecają!


JAJECZNICA Z CUKINIĄ I CEBULĄ

pół średniej cukinii
4 jajka
1 ząbek czosnku
1 nieduża cebula
tłuszcz do smażenia, około 1 łyżka (oliwa, masło klarowane)
sól, pieprz

- na rozgrzanym tłuszczu lekko podgrzać czosnek (nie rumienić), dodać posiekaną w wiórki cebulę, przesmażyć
- umytą i pokrojoną na półplasterki cukinie dodać do cebuli i podsmażyć około 10 minut (tak, aby była lekko chrupka)
- wbić jajka, całość doprawić solą i pieprzem
- smażyć często mieszając i gotowe

***
     Można pominąć cebulę i usmażyć samą cukinię i jaja; albo odwrotnie, dodać więcej cebuli. Kto co lubi. :)
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:)

Related Posts with Thumbnails