czwartek, 17 października 2013

chleb smażony w jajku i Światowy Dzień Chleba :)

.

16 październik 2013r. - World Bread Day :)

     Z małym opóźnieniem świętuję dziś Światowy Dzień Chleba. :)

Początkowo miałam zamiar umieścić przepis na chleb pieprzowy, ale to innym razem. Dziś czas na smak z dzieciństwa, chleb smażony w jajku. Potrawa bardzo prosta, niezbyt zdrowa - bo i smażona, i z cukrem, i pieczywo najlepiej białe, pszenne - ale jaka smakowita i urzekająca! Może dlatego, że kojarzy mi się z dzieciństwem, oblizywaniem palców i zapachem rozchodzącym się po całej kuchni do dziś mam do tego dania sentyment i słabość. :)


CHLEB SMAŻONY W JAJKU

kilka kromek białego chleba (może być lekko czerstwy, "wczorajszy")
1-2 jaja
szczypta soli
masło (lub inny tłuszcz do smażenia)
cukier
ewentualnie: pieprz, ketchup, majonez, kto co lubi :)

- jajko rozkłócić ze szczyptą soli
- obtaczać kromki chleba w jajku i smażyć na rozgrzanym tłuszczu do zrumienienia
- posypać cukrem :)

***
     Najczęściej robię taki smażony chlebek gdy zostanie mi jakieś niezbyt świeże pieczywo, które już nie bardzo nadaje się na kanapki. 
     Smażę też bułki i ciemne pieczywo, bez różnicy. Choć najsmaczniejsze jest z białego pszennego chleba. :)
     Jeśli ktoś nie lubi z cukrem, można podać taki chleb z pieprzem, ketchupem, sosem, z sadzonym jajkiem...itd.

     U mnie w domu nie wyrzucało się (i nie wyrzuca) chleba. Zgodnie z tradycją otacza się go szacunkiem i ładnie zjada, do ostatniej kromeczki. ;)
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:)

Related Posts with Thumbnails