piątek, 27 lipca 2012

ciasteczka z twarogiem i jabłkami (lub rabarbarem)



     Ciasteczka bez jaj i bez proszku do pieczenia, i to bez cukru. W ogóle co to za ciastka?! :)))
Najsmaczniejsze jakie ostatnio jadłam. Lekko chrupiące, przypominające w smaku ciasto francuskie, ale bardziej wilgotne, treściwe i pachnące. Można je robić z różnymi owocami. U mnie z jabłkami i z rabarbarem.
     Ciasto zachowuje równowagę w ilości mąki, twarogu i masła, dlatego bardzo łatwo ten przepis zapamiętać. :)



CIASTECZKA Z TWAROGIEM I JABŁKAMI (LUB RABARBAREM)
( przepis - Dorotus76ArabeskaGosiaa99Viola, ... )


250 g mąki 
250 g twarogu (białego sera)
250 g masła (w temp. pokojowej)
3-4 jabłka (ew. rabarbar, brzoskwinie, dżem...)
cukier puder do posypania
(0,5 szkl. cukru, opcjonalnie)

- twaróg zmielić lub rozgnieść dokładnie widelcem lub praską
- jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić w ósemki (ew. rabarbar umyć dokładnie i obrać ze skórki, pokroić w kostkę; brzoskwinie z puszki osączyć z syropu na sitku)
- z mąki, twarogu i masła zagnieść ciasto i wstawić do lodówki na minimum 1 godzinę
- ciasto rozwałkować jak na pierogi, szklanką wykrajać krążki
- na każdy krążek nakładać kawałek jabłka, składać na pół i skleić na rogach (tak, żeby ciastka były "uśmiechnięte", a nie dokładnie sklejone jak pierogi)
- ułożyć na blaszce i piec około 25-30 minut w temp. 180 stopni, do zrumienienia
- posypać cukrem pudrem po ostudzeniu
- pyszne na gorąco i po wystudzeniu :)


 ***
      Obawiałam się, że rabarbar będzie zbyt kwaśny dodałam do ciasta cukier, smak rewelacyjny, ale niestety trochę mi się przy pieczeniu ciasteczka za mocno od spodu przypiekły, do mniej kwaśnych owoców cukier jest zbędny w cieście, wystarczy posypać pudrem gotowe ciasteczka :)
     Najszybciej znikały takie ciepłe, niemalże prosto z blaszki. :)


część ciasta pokroiłam w kwadraty i posklejałam rogi w takie ciasteczka:
 .

7 komentarzy:

  1. Cudownie wyglądają te ciasteczka :) Uwielbiam ciasto z dodatkiem twarogu, jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy takie ciasto ma tendencję do rozpadania się, czy raczej jest łatwowałkowalne?

    OdpowiedzUsuń
  3. Maj-u, niestety ma tendencję - i do rozpadania i do przylepiania się do wałka - dlatego dobrze jest je porządnie schłodzić, trochę pomaga :)
    ja dodatkowo staram się jak najszybciej je rozwałkowywać i obficie podsypuję mąką; trochę z tym zachodu...ale te ciasteczka są tego warte :)))

    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Dodałam cynamonu na jabłka, nasypałam się go, a wcale nie czuć! Ale smaczne, ciasto całkiem smaczne. : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przesmakowicie, zaraz zabieram się do roboty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam według składników ale na oko bez miarki i z mała ilością tłuszczu bez owoców ale zwijane w rogaliki piekłam dłużej niż wskazane wyszły Super Rewelacja nigdy do tąd nie jadłam takich smacznych ciastek posypałam pudrem podaje znajammmmmmmmmmym składniki to jest Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dzieki pozdrawiam Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo się cieszę, że smakowały. To jedne z moich ulubionych ciasteczek i ciesze się, że przypadły do gustu.
      Pozdrawiam!

      Usuń

:)

Related Posts with Thumbnails