czwartek, 11 lipca 2019

placek ze śliwkami Pawła Małeckiego

.

     Nie będę ukrywać, że ciasta z owocami są w moim rankingu zaraz po sernikach, na drugim miejscu, ale śliwki i słodka beza? Nie ma nic pyszniejszego..
     To przepis Pawła Małeckiego z książki "Cukiernia Lidla. Przepisy Mistrza Pawła Małeckiego", zapach cynamonu i słodkich śliwek...rozpływająca się u ustach beza...
     Od razu się przyznam, że ciasto robiłam rok temu, a teraz dopiero wstawiam, żeby nie przegapić tego przepisu, gdy nadejdzie sezon na śliwki. Już mi ślinka leci. ;)))



PLACEK ZE ŚLIWKĄ I BEZĄ
(przepis Pawła Małeckiego z książki „Cukiernia Lidla. Przepisy Mistrza Pawła Małeckiego")

Ciasto:
200 g miękkiego masła (1 kostka)
20 g cukru (1 łyżka) - ja dałam 200 g cukru, czyli 1 szkl.
1 opakowanie cukru wanilinowego - u mnie 2 łyżki cukru waniliowego
6 żółtek
420 g mąki pszennej tortowej (3 szkl.)
4 g proszku do pieczenia (1 łyżeczka)
1 łyżeczka cynamonu wymieszanego z 1 opakowaniem cukru wanilinowego - 2 łyżki cukru z wanilią
800 g śliwek węgierek bez pestek

Beza:
6 białek
200 g cukru (1 szkl.)


- masło miksujemy, stopniowo dodajemy cukier wymieszany z cukrem waniliowym, pod koniec ucierania dodajemy żółtka, całość mieszamy,
- do masy dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, ciasto dokładnie mieszamy do momentu uzyskania kruszonki,
- garść kruszonki odstawiamy na bok do dekoracji,
- kruszonkę wykładamy równomiernie na posmarowana masłem i oprószoną mąką blaszkę, ciasto dociskamy ręką,
- na całej powierzchni układamy połówki śliwek skórką do ciasta,
- całość posypujemy mieszanką cukru waniliowego z cynamonem,

- biała ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania stopniowo dodajemy cukier – ubijamy,
- układamy pianę na cieście i na koniec posypujemy całość  odłożoną kruszonką,
- ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190-200°C (bez termoobiegu) na około 20 min, następnie zmniejszamy temperaturę do 170-180°C i pieczemy kolejne 35 min.

***
     W przepisie, w książce, ilość cukru była dla mnie zdecydowanie za mała. Dlatego też z 1 łyżki, zrobiła się cała szklanka (to nie pomyłka). Co poradzę, że dla mnie ciasto musi, po prostu musi być słodkie?! :)))
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

:)

Related Posts with Thumbnails