środa, 31 sierpnia 2011

makaron w sosie białym, czosnkowym

     Przepis znalazłam w Zeszycie z Przepisami, na blogu Eve.eire.
Jest rewelacyjnie prosty! Proste, smaczne danie dla zabieganych, bądź lekko leniwych. :)))






MAKARON W SOSIE BIAŁYM. PASTA IN WHITE SAUCE.
(przepis z książki "Moje obiady" Jamiego Olivera podpatrzony tu)



2 ząbki czosnku
40 g masła
500 g makaronu tagliatelle (to sugestia Jamiego)
2 lub 3 garście świeżo startego parmezanu
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz


W rondlu ustawionym na wolnym ogniu, smażymy na maśle starty czosnek, nie rumieniąc go. W tym czasie w drugim garnku zagotowujemy wodę i gotujemy makaron według instrukcji na opakowaniu. Gdy będzie gotowy odcedzamy makaron na durszlaku umieszczonym w misce (woda z gotowania przyda się do przygotowania sosu.) Do dużej miski wlewamy masło czosnkowe i obracając naczyniem, rozprowadzamy je po całej powierzchni. Wsypujemy makaron i dodajemy ok 5 łyżek odcedzonej wody oraz parmezan. Przyprawiamy do smaku i mieszamy.
 
***
 
     Ja robię trochę inaczej, jednogarnkowo:
Najpierw podsmażam czosnek na dużej patelni, dodaję ugotowany makaron (niehartowany) z kilkoma łyżkami wody z gotowania. Doprawiam solą i pieprzem. Podgrzewam lekko i na koniec dodaję ser. I już.
 
     u mnie: 
ser - mozzarella tarta ok. 150 g
makaron - farfalle (z semoliny z pszenicy durum) czyli po prostu kokardki :)
 
***
Dodam tylko, że mój Syn przepada za tym daniem .

3 komentarze:

  1. Bardzo proste i bardzo pyszne danie, mój synek uważa, że do makaronu nic oprócz parmezanu i masła nie potrzeba :) chociaż moja córcia dodałaby czosnek, a ja jeszcze jakąś zieleninę. Pycha jest w takiej prostocie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdaje się być naprawdę proste i smaczne ;-)

    OdpowiedzUsuń

:)

Related Posts with Thumbnails